Kurum arşivi kaç yıl saklanır?
Mükellefler arşiv malzemelerini bulundukları birimin arşivinde 1-5 yıl, kurum arşivinde ise 10-14 yıl süreyle muhafaza edebilirler.
Kamu arşivleri nelerdir?
Devlet Arşivleri: Devlet kurumlarının tüm işlemlerine ait kayıt ve belgelerin toplandığı arşivlerdir. Belediye Arşivleri: Bir şehrin mahalli kültürel mirasını yansıtan belge, yayın, kitap, fotoğraf, harita ve folklorik öğeler gibi her türlü arşiv malzemesinin toplandığı arşivlerdir.
Birim arşivi ne demek?
Üniter arşivler, kurum ve kuruluşların görev ve faaliyetleri sonucunda kendiliğinden ortaya çıkan ve bu kuruluşların çeşitli birimlerinde aktif olarak ve günlük iş akışında kullanılan arşiv malzemelerinin, güncelliğini yitirmeden belirli bir süre saklandığı arşivlerdir.
Arşivlerin görevleri nelerdir?
Arşivin Görev ve Yetkileri: Arşiv malzemesini belirlemek ve ayırmak, arşiv malzemesini kaybolmaya karşı korumak, arşiv malzemesini gerekli koşullar altında depolamak, arşiv malzemesini kullanıma hazır hale getirmek, arşiv malzemesinin oluşturulması-geri alınması sırasında kontrol altında tutmak.
Personel dosyası kurum arşivlerinde kaç yıl saklamak gereklidir?
Kişisel verilerin saklanması ve muhafaza edilmesinde hassasiyet gerektiren personel dosyaları için saklama süreleri de işverenler ve İK profesyonelleri için önemli bir noktadır. İş hukukunda personel dosyalarının ne kadar süreyle saklanması gerektiğine dair bir madde bulunmamaktadır.
Devlet arşivine kimler girebilir?
İsteyen herkes Osmanlı ve Cumhuriyet dönemlerine ait orijinal belgelere ücretsiz olarak erişebilir. Devlet Arşivleri dünyanın önde gelen arşivleri arasındadır.
Kaç çeşit arşiv vardır?
Bunlar arasında devlet arşivleri, belediye arşivleri, noter arşivleri, dini arşivler, özel arşivler, hastane arşivleri, ekonomik arşivler, kartografik arşivler, ikonografik arşivler, görsel-işitsel arşivler ve kurumsal arşivler yer almaktadır.
Devlet arşivlerine nereden bakılır?
Belge Tarama Sisteminin giriş ekranı açılır. Giriş ekranında kullanıcı adı ve şifre girilir. Giriş yaptıktan sonra üst menüdeki “Basit Arama” veya “Ayrıntılı Arama” bölümünden tarama yapabilirsiniz.
Devlet arşivleri ne işe yarar?
Arşivler, devletin ve bireyin haklarını ve uluslararası ilişkileri belgelendirir ve korur. Bir konuyu açıklığa kavuşturmaya ve tanımlamaya yardımcı olurlar. Bu arada, ait oldukları zamanın gelenek ve göreneklerini, toplumsal yapıyı, karşılaştıkları sorunları ve aralarındaki ilişkileri ortaya koyarlar.
Maaş evraklari kaç yıl saklanır?
Ücret bordrosu, tatil ücreti, kıdem tazminatı, fesih tazminatı, kötü niyet tazminatı ve ayrımcılık tazminatı gibi ödemelere ilişkin belgelerin beş yıl süreyle saklanması zorunludur.
Arşivin amacı nedir?
Arşivler, kurum ve şirketlerin faaliyetleri sırasında ortaya çıkan belge ve kayıtların görüntülenebildiği yerlerdir. Başka bir tanımı ise arşivin, bireylerin ve kuruluşların üretiminden doğan hak ve yükümlülüklerin korunmasını ve olayların kanıtlanmasını sağlayan belge ve bilgilerin saklandığı yer olmasıdır.
Kurum arşivlerinde ayıklama üyesi kaç kişi olmalıdır?
Söz konusu yönetmeliğe göre, tasnif ve imha işlemine tabi olan kurumunuza ait belgeler için, iş ve işlemlerinizle ilgili bilgi ve deneyime sahip iki kişinin bu komisyonda üye olarak atanması gerekmektedir.
Arşivde çalışanlar ne iş yapar?
Kayıt Görevlisi, kuruluş içindeki bilgi akışını destekler ve belgelerin verimli bir şekilde kullanılmasını sağlar. Yasal gereklilikler ve düzenlemelere uygun olarak belgelerin saklanmasını ve imha edilmesini yönetebilir. Bu pozisyon, kuruluşların bilgi yönetimi stratejilerinin önemli bir parçasıdır.
Arşiv sorumlusu kimdir?
Arşiv yöneticileri, kuruluşun iç veya dış arşivlerini korumaktan sorumludur. Belgeleri indeksleme, etiketleme ve depolama gibi süreçleri doğru bir şekilde yönetirler. Belgelerin gizliliğini ve güvenliğini korumak da önemlidir.
Arşivlerin işlevleri nelerdir?
“Bilgi toplumu” olarak tanımlanan toplumsal yapılarda arşivin rolü; Geçmişten öğrenmek, bilgiyi geleceğe aktarmak anlamına gelir. Arşiv kurumu, en azından potansiyel olarak, her toplumda mevcuttur. Çünkü toplumların ve kurumların varlığını sürdürmesini sağlamak temel bir görevdir. Arşivler, bu işlevi yerine getiren en önemli ve belirgin yapılardır.
Hangi durumlarda kayıtlar 15 yıl saklanır?
‘İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Yönetmeliği’nde sağlık kayıtlarının işveren tarafından çalışanın iş akdinin sona erdiği tarihten itibaren en az 15 yıl süreyle saklanması gerektiği belirtilmektedir. İlgili yönetmelikte, asbest veya biyolojik etken kullanılan işyerlerinde bu sürenin 40 yıla kadar uzatılabileceği belirtilmektedir.
Hastane arşivinde dosyalar kaç yıl saklanır?
Özel hastanelerin tıbbi kayıtlarının saklanma süresi Özel hastanelerde tutulan hasta kayıtları en az yirmi yıl saklanır. “Faaliyetlerini durduran özel hastanelerin arşiv belgeleri bir rapora kaydedilir ve yönetime gönderilir.” Bu formda mevcuttur ve 20 yıllık bir saklama süresine tabidir.
Memur özlük dosyası kaç yıl saklanır?
C. Yasal hükümler çerçevesinde, işçinin özlük dosyalarının taraflar arasındaki iş ilişkisinin sona ermesinden itibaren 10 yıllık süre ile saklanması zorunludur.
Evrak saklama süresi kaç yıldır?
213 sayılı Vergi Usul Kanununun 253 ve 254 üncü maddeleri defter, belge ve kayıt tutma zorunluluğunu düzenlemektedir. Bu madde hükümlerine göre hesap tutmakla yükümlü olanlar, defter ve belgelerini oluşturuldukları yılı izleyen takvim yılından itibaren 5 (beş) yıl süreyle saklamak zorundadırlar.